De Volkswagen Transporter is een populaire bedrijfswagen. Helaas is de Transporter niet geheel probleemloos. De DSG-automaat zorgt soms voor buitengewoon vervelende problemen.
DSG problemen zijn al snel een flinke aanslag op je budget en een stilstaande bedrijfswagen belemmert in de dagelijkse werkzaamheden. Heb je klachten over jouw DSG?
Multimerk helpt je verder met een passende oplossing. Bel direct 0512 - 511 335 (klik om te bellen) 0512 - 511 335 of stuur een bericht via de website. Liever contact via WhatsApp WhatsApp: 06 4500 4599? Geen probleem!
Wat is een DSG automaat?
Transporters met een automatische transmissie maken gebruik van een DSG-automaat. DSG staat voor Directschaltgetriebe (of in het engels: Direct-Shift Gearbox).
De DSG automaat in de Volkswagen Transporter is een uitgekiend stukje techniek dat supersnel en nauwelijks merkbaar schakelt tussen versnellingen.
Eenvoudig gezegd worden de even en oneven versnellingen verdeeld over twee versnellingsbakken. De ‘niet-gebruikte’ versnellingsbak zorgt ervoor dat de volgende versnelling alvast klaar staat, zodat er op het moment suprême zeer vlot van versnelling gewisseld wordt.
Een DSG zorgt voor meer comfort tijdens ritten in je T5 of T6. Verder is de werking van een DSG efficiënter dan een traditionele automaatbak waardoor een DSG minder brandstof verbruikt.
Problemen met de DSG bij een Transporter
Helaas blijkt in de praktijk dat de DSG automaat in Transporters niet altijd feilloos functioneren. Als je dit artikel leest ben je hoogstwaarschijnlijk één van de bezitters van een Transporter waarbij de DSG automaat problemen oplevert. Aanwezige klachten over een slecht functionerende DSG variëren.
Voorbeelden van mogelijke klachten zijn:
- DSG automaat schokt
- DSG koppeling slipt
- DSG bak geeft vreemde geluiden
- DSG bak trilt
- DSG automaat schiet uit de versnelling
- De achteruit van de DSG functioneert niet
Multimerk helpt jou verder bij Transporter DSG problemen
We vinden het een sport om samen met de klant een aantrekkelijke oplossing op maat te vinden. Daarbij gaan wij uit van de meest efficiënte oplossing voor jou en jouw bedrijf. Dat betekent dat een complete revisie niet altijd nodig is.
Soms is een specifieke reparatie, software-aanpassing of het flushen van de DSG voldoende om de klachten te verminderen of weg te nemen.
Multimerk herstelt alle DSG automaatbakken van de T5, T5GP en de T6, waaronder:
- DSG7 DQ200 (droge koppeling)
- DSG6 DQ250 (natte koppeling)
- DSG6 DQ400 (natte koppeling)
- DSG7 DQ500 (natte koppeling)
- DSG7 DL501 (natte koppeling)
Onze specialisten geven je graag advies via 0512 - 511 335 (klik om te bellen) 0512 - 511 335 of stel je vraag via WhatsApp WhatsApp: 06 4500 4599.
DSG-automaat reinigen en verversen
Het reinigen van de DSG en het verversen van de automaatolie helpt om automaatproblemen te voorkomen. We raden aan om de DSG-automaat iedere 60.000 km te reinigen en te verversen.
Automaatolie vervuilt door o.a. de slijtage van onderdelen. Op den duur wordt de olie dikker en de smerende werking minder. Automaatolie komt in aanraking met veel belangrijke onderdelen in de automaat. Indien de DSG-automaat nooit gereinigd wordt, is de kans op klachten groter.
Vragen over DSG reparatie en onderhoud? Bel direct 0512 - 511 335 (klik om te bellen) 0512 - 511 335 of stuur een WhatsAppbericht WhatsAppbericht naar 06 4500 4599.
Meer lezen over automaat spoelen? Lees ons uitgebreide artikel
One Response
Hoi,
Mijn dsg (transporter 2010 140 pk) schokt bij het terugschakelen van 5 naar 4 en van 4 naar3.
Ook is hij soms wat onrustig in de andere overgangen.
Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Comments are closed.