Bij Multimerk ontvang je bij werkzaamheden standaard de BOVAG reparatie- en onderhoudsgarantie. We leggen je graag uit wat deze garantie inhoudt. Je hebt naast de BOVAG reparatie- en onderhoudsgarantie overigens ook wettelijke rechten. Op nieuwe auto’s en op nieuwe onderdelen geeft de fabrikant of importeur tenslotte fabrieksgarantie.
Dit is een beknopte uitleg van de officiële voorwaarden van de BOVAG reparatie- en onderhoudsgarantie voor particuliere klanten. De volledige algemene voorwaarden voor particuliere klanten vind je hier. De algemene voorwaarden voor zakelijke klanten vind je hier.
Duur van reparatie en/of onderhoud
Samen maken we heldere afspraken over de duur van een reparatie of onderhoudsbeurt. Helaas komt het voor dat een handeling door overmacht langer duurt dan gepland. Bijvoorbeeld door een APK steekproef of een onderdeel welke op korte termijn niet leverbaar is. Duren werkzaamheden onverhoopt langer dan afgesproken? Dan nemen onze specialisten zo snel mogelijk contact met je op.
Stopzetten reparatie of onderhoud
Je mag een reparatie- of onderhoudsopdracht op ieder moment laten stoppen. De reeds gemaakte kosten, afgeronde werkzaamheden en speciaal bestelde onderdelen worden dan uiteraard nog wel in rekening gebracht.
Oude onderdelen
Indien gewenst, worden de oude onderdelen bij onderhoud of reparatie meegegeven. Tenzij er een gegronde reden is om deze onderdelen niet af te geven. Bijvoorbeeld in het geval van ‘ruilonderdelen’ of garantiewerkzaamheden waarbij het oude onderdeel opgestuurd moet worden naar de fabrikant.
Garantietermijn
Bij de montage van nieuwe onderdelen ontvang je standaard 12 maanden BOVAG reparatie- en onderhoudsgarantie.
Uitzonderingen
De reparatie- en onderhoudsgarantie geldt niet in het geval van zelf aangeleverde onderdelen. Daarnaast komt de garantie te vervallen wanneer een andere partij handelingen heeft uitgevoerd aan het betreffende onderdeel (met uitzondering van noodgevallen zoals pechhulp). Tenslotte geldt er geen garantie op noodreparaties die niet bedoeld zijn om het daadwerkelijke probleem op te lossen.
Betaling van de werkzaamheden
Prijsopgave
Je hebt recht op een heldere prijsopgave. Alleen in overleg wordt er afgeweken van een prijsopgave óf bij uitzonderlijke spoedgevallen.
Factuur
Je hebt recht op een begrijpbare en gespecificeerde factuur van de uitgevoerde werkzaamheden. Staan er desondanks toch zaken in de factuur die je niet begrijpt of is de factuur naar jouw mening niet duidelijk genoeg? Dan doen wij er alles aan om dit voor je op te lossen.
Een factuur hoeft pas betaald te worden bij oplevering van de auto of, indien afgesproken, binnen een betalingstermijn. Lukt het door omstandigheden niet om een factuur op tijd te betalen? Laat het direct weten! Multimerk denkt graag met je mee naar een passende oplossing.
Heb je vragen over de BOVAG reparatie- en onderhoudsgarantie? Neem dan gerust contact op via WhatsApp WhatsApp: 06 4500 4599 of bel 0512 - 511 335 (klik om te bellen) 0512 - 511 335